Dags att blogga igen?

Jag ska i vart fall göra ett tappert försök, jag kan inte lova någonting.

Vad har då denna första dag av bloggande innehållit (säger man innehållit?)

Jo, dagen började med trumpetande, jag hörde en revelj och i mitt yrvakna tillstånd trodde jag att jag drömde att jag var med i den gamla filmen Repmånad.
...nej nej så kul ska vi inte ha, det var på så vis att det är nollning för de nya studenterna på min skola och de skulle ha uppställning vid kvartersgården här på Ankars som studentområdet heter.
Trumpetaren var dock inte det värsta, efter honom kom en idiot med megafon...illa.
Är verkligen förlöjligandet av nya studenter ett måste?
Två veckor av festande med de nya klasskompisarna är kanske inte det bästa sättet att lära känna varandra...men det funkar.

Efter att ilskan och viljan att stoppa upp trumpeten och megafonen i valfri kroppsöppning på de skyldiga hade lagt sig så drack jag lite väl mycket kaffe på för kort tid,vilket gjorde mig löjligt rastlös, men en pratstund med min blivande munspelslärare och en promenad upp till skolan så gick det värsta över.

När jag kommit hem från promenaden blev det att kolla på lite America´s got talent och spela lite fifa.

När fifaspelandet blev tråkigt så gav jag mig på uppgiften att hitta på ngt att äta, det slutade med köttbullar lök, krossade tomater, lite lull lull och pasta. Gott som fan att käka när man kollar på lite Eureka ( om ni inte sett den serien så är det en stark rekomendation.

Efter maten och Eureka blev det återigen lite fifaspelande, ja jag vet att jag är en tv-spelsnörd...
Sen vid niosnåret dök Ali förbi och kurerade sin bakfylla med lite te och underbart spel av Arsenal.

Japp det var fotboll på Tv ikväll, och inte vilken fotboll som helst, det var Arsenal, världens bästa lag.
3-0 mot Sparta Prag var ett helt okej resultat, med ett tidigt mål av Rosicky så började matchen bra.
Men de närmaste 70minuterna var ganska tråkiga, efter Adebayor och Fabregas kom in på plan med 20min kvar så ökade tempot dock en aning, Denilson kom också in lite senare. Med tio minuter kvar av matchen så började målskyttet igen. Först Fabregas med ett snyggt skott sen så fick den lille brassekroaten göra sitt första mål i Arsenaltröjan, good for him.

Ahja, nu blire nog lite tv sen sova för att vakna ännu en morgon i det kyliga norrlänska klimatet.

Långt inlägg denna gång, förvänta er inte det igen...eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0