Nu äre jobbigt här

Händer mycket nu som gör livet surt, den här jävla forskningsmetodiken som jag inte riktigt förstår mig på är väl det största problemet jag har.
Sen så har jag problemet att jag inte kan ta ett lån hos specsavers för att köpa ett nytt par glasögon, måste ta lånet på farsan vilket känns rent ut sagt förjävligt.
Och nu så har jag börjat få svårigheter att sova, kunde inte sova inatt så jag satte mig ner och byggde en "döskallehjälm" som jag ska ha på mig på fredag.
Satt uppe till säkert klockan fyra inatt och bökade med den, vilket resluterade i att jag inte sov ordentligt inatt och pluggandet blev ännu svårare.

Som sagt det är mycket som är jobbigt just nu, har nog tappat peppen till det mesta efter farfar gick bort.
Visste inte att det skulle slå så hårt på mig, det fick mig att tänka att jag vill göra det mesta av mitt liv, precis som han gjorde.
Jag börjar för första gången i mitt liv känna mig less på att plugga, jag vill ut och jobba, slippa tänka på alla småsaker, alla räkningar som hopar sig i hörnet, jag vill ha en inkomst som ger mig ett liv som inte innefattar att jag måste vända på varenda krona varje månad.

Pengar är någonting som egentligen inte betyder ett skit, men när världen vi lever i styrs av pengar så måste man ha dem för att överleva och för att må bra. Att någonting som egentligen inte finns kan göra ngn så bedrövlig är väldigt intressant.
Pengar finns egentligen inte, det är ett begrepp som skapats för att sätta värde på saker.
Men vad är värdet i de saker som verkligen betyder någonting, vänskap, familj och kärlek. Kan man sätta ett pris på sånna saker?
Kanske låter som om jag vore deprimerad och tankspridd i mitt skrivande, men det beror nog på att jag är deprimerad och tankspridd.

Men det finns även ljus i mörkret, jag har valt vilka glasögon det blir som jag ska införskaffa och använda ett par år framöver. Sen så får jag besök från en trevlig flicka i morgon, blir nog lite filmtittande och softande i soffan. Det är ngt som jag verkligen behöver nu på hösten.

Känner mig helt förstörd av mörkret, jävla höst, jag längtar faktist lite till snö så det blir ljusare.
Men det betyder inte att jag vill att det ska bli vinter.

Dagens citat "Atcha rych upp en schnas å däng dä så dyngna rinn" -  Agda Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0