Skoltrött?

Fan nu börjar jag bli less här, kan bero på ämnet som pluggas just nu och allt annat som hätn runt omkring. Men det börjar fan kännas jobbigt att plugga.
Jag har aldrig varit ett läshuvud eller en teoretiker och jag har därför undvikit det in i det sista. Men nu kan jag inte undvika det mer, forskningsrapporterna som ska läsas fyller huvudet tillsammans med vetskapen att efter jag läst dom så kommer jag inte komma ihåg ngt av vad som står i dom.
Jävla koncentrationssvårigheter eller ointresse eller vad det nu är som gör mig så förbannat trött av att läsa det.
Jag har väldigt svårt att förstå syftet med uppgiften som vi har fått, att läsa andras rapporter för att lära oss skriva en helt annan typ av uppsats....vad ger det egentligen. De som vi läser ligger på en 10-15 sidor och dom som vi ska skriva ligger på 50-60 sidor. Jag menar ge oss en c-uppsats att analysera istället för en totalt ointressant artikel om begreppet karaktärisering.

Jag vet att det innefattar i min kandidatstitel att jag ska skriva en c-uppsats men det börjar kännas jävligt jobbigt just nu. Arbetslivet lockar med tankar om att slippa äta makaroner varje dag för man inte har råd med ngt annat. Jag vill leva mitt liv utan att behöva oroa mig över vad som står bakom nästa hörn, ngt som går sönder, ngt som måste köpas osv osv. Suck vad nere man var idag då, måste vara det underbara vädret som gör det.

Idag har jag inte köpt en hårddisk som jag hade velat göra, den var för dyr...jävla studentliv...jag vet att jag gnäller över skitsaker samtidigt som människor i Burma blir mördade för att de har en annan åsikt än de styrande...men fortfarande dom är inte mig. Och man ska alltid ta sig själv först eller?

Ah fuck it, folk blir bara arga på mig om jag fortsätter skriva, känner mig väldigt politiskt inkorekt idag...

Dagens citat "It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!" - Friedrich Nietzsche

Kommentarer
Postat av: yoddha

keep going with the political "incorrectness".
I mean who decides whats correct nä not ?!?! good Question!

2007-10-01 @ 23:06:12
URL: http://www.inu-i-am.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0