Låt oss se nu

Har inte skrivit på år och dar här känns det som, okej det är lite mindre än år, men ett par dar iaf. Uppdatering i vad som händer mitt liv......söker jobb och lånar pengar av min kusin för att överleva....var tog livet som fräsig designer vägen. Valde jag fel som gick i Piteå istället för att lägga krutet på att komma in på ngn av de "finare" skolorna...vem vet....kanske?

Det som ligger på bordet just nu är:
  • Söka jobb
    Jag söker i stort sett vilket jobb som helst just nu, okej jag är petig och jag är lat, men jag vill inte att jag ska ta vilket jobb som helst bara för att tre år inse att jag är fast i det jobbet för jag behöver inkomsten och har rotat mig någonstans. Så därför vill jag få ett jobb inom det område jag är utbildad inom. Låter det fel? Kanske det gör för vissa men det är så jag ser det. Ska iaf gå emot mina egna tankar om problemet och ska hitta ett jobb som ger mig pengar till räkningar och mat...

  • Starta firma med Mikko
    Kanske det mest intressanta just nu, det enda jag är orolig över är...Var fan ska vi få jobben ifrån, hur ska vi profilera oss och räcker det med ett fräsigt namn på firman för att få de jobb man vill ha....nej det kommer krävas flera års arbete av att bygga upp firmans varumärke innan vi kommer kunna få möjligheten att bygga upp andras varumärken. Det känns som något som skulle kunna vara intressant om inte riskerna hade varit så stora
.
  • Plugga lite mera
    Också ett väldigt intressant val, men kanske mest för att om jag gör det så kan jag läsa i Piteå och få vara med Mia, jag saknar henne helt galet mycket och känner verkligen varje dag, timma minut hur jobbigt det är att vara ifrån henne. Ett sidospår till detta skulle vara att hitta ett jobb i Piteå, men vad händer då när hon är färdig efter Julen och vill tillbaka till södra Sverige, ska jag sluta jobbet och följa med och börja om då.

Kort sagt, livet ger en tid att tänka då man är arbetslös, jag har många lösryckta frågor som jag inte tänkt färdigt på och jag vet inte om alla dessa frågor går att svara på. Tankarna om att hitta ett jobb ger mig ont i magen, tankar om avståndet mellan mig och Mia ger mig mardrömmar och tankar om pengar.....ja dom strör bara salt i såren.

Ahja, nog för detta inlägg, funderar för övrigt att starta en blogg som jag faktist ska skriva i, ngt i stil med "En arbetslös dagbok" vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0