Tankar

Många tankar, många önskemål. Vill ha ett jobb och jag söker febrilt efter ett, men samtidigt så är jag nog för petig i vad jag vill jobba med. Jag ska bara ta vad som helst för att få in pengar, är så fruktansvärt less på att behöva låna pengar för att äta....
Kan inte gå till a-kassan för jag har inte jobbat tillräckligt, kan inte gå till soc....för jag klarar helt enkelt inte av att leva på staten igen....jag kan bara inte.
Går runt om dagarna och känner mig totalt värdelös, peppen att söka jobb finns där med hjälp av vänner och familj men förtroendet för mig själv att jag kan få jobbet är lika med noll. Jag vet att jag är duktig på det jag gör men samtidigt känns det som att jag inte är tillräckligt bra, som att jag aldrig räcker till. Jag är rädd för att detta kommer att synas allt för väl när jag kommer på en arbetsintervju (om jag nu någonsin får komma på en till...). Jag tror att behandlingen jag fick efter den senaste arbetsintervjun gjorde att allt förtroende blåste iväg tillsammans med det jobberbjudandet. Och det gäller inte bara inom jobbsökandet, känner mig osäker på alla fronter
Många säger att det inte är svårt att hitta ett jobb, men det är det...
Jag vill jobba inom det som jag kämpat för att få jobba med, det som jag velat göra sedan jag var liten....Ta betalt för att sitta och rita. 
Jag måste bara lära mig att ta ett nej utan att bryta ihop, att fortsätta kämpa, jag är inte bäst, jag behöver hitta ngn som kan ge mig ett jobb så att jag blir bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0