En helg av möten

Ja det är precis vad man kalla den gångna helgen, allt började med en flygresa som gick förvånansvärt smidigt. Stod och väntade på bussen då Jonas gled förbi i den nya bilen och skjutsade mig till flyget istället. Väl på flygplatsen knatade jag enkelt in genom säkerhetskontrollen utan att behöva strippa allt för mkt ;) På flyget bev jag överraskad med gratis mat och kaffe, wtf SAS...det är så man ska behandla kunder...Hejja Norge, eller jag Norwiegan ska jag väl hejja på.

Väl framme på Bromma möts jag av Karin och hennes kusin Maria, största kramen någonsinn fick Karin tror jag, sen fick jag blommor av Maria...eller ja, två blad från en kruka i väntsalen...Tack Maria ;)

Bilresa till Karins föräldrar och jag skulle träffa "The parents/Pantsen/byxorna" det gick bra enligt min mening och jag tycker att Mannes (Karins farsa) move att bjuda på whiskey var helt underbart. Efter det grabbade vi en taxi och åkte till "centrala" Märsta...Umeå kändes fan stort...Ja iaf, där mötte vi upp med JOcke, knatade in på en rockpub och drack ett par bira och hade trevligt, Karins polare Vera dö även upp, fy fasiken vilken dunderkvinna, fick galet mkt energi från henne. Underbart!

Lördagen gick i turistandets tecken och vi knatade runt och kollade på skor och var allmänt pariga sådär på alla hjärtans dag, träffade Karins polare Christoph som var lagomt bakis ;) BTW italiensk glass är mumsigt och footlocker är min nya favoritaffär...fy fasiken, ge mig lite pengar så kommer jag bli den affärens bästa kompis. Efter en dag i centrum och en massa åkaruntande så blev det familjemiddag. Träffade Karins brorsdöttrar och deras mamma som jag busade med, en prinsessa och en liten söt baby :)....Varför blir jag alltd klätterträd i närheten av 3-5åringar?...Blev Melodifestival och träffa lite mer släkt också, skaka hand med en norsk farfar, det har inte många jag känner gjort...Sug på den ni ;)

Söndagen....oj oj, turné är väl att ta i kanske, eller nej, det var en turne, känner mig hemsk som inte kommer ihåg alla namn på dem jag träffade. Men det blev allt från en Bajenmormor till en skrevhuggande hårdrockare...och min lilla Nils såklart. Fan vilken dag. Vi tog oss hem vid nio-tiosnåret på kvällen och turnékoma blev ett faktum.

Idag då...ROADTRIP
Fan va nice, har aldrig haft så kul, så länge i en bil tidigare, vanligtvis börjar jag gnälla över mitt dåliga knä innan man kommit till tredje lyktstolpen...idag hade jag inte tid med sånt. Ahlgrens bilar, choklad, McMuffin(inte min kopp te) och kaffe, sen lite skön musik och på tok för mkt pratradio tog upp tid från gnällandet.

Tack Karin för en underbar helg :D Roadtrip i sommar också eller? Men då kära bloggläsare undrar jag, vart ska vi åka i sommar?

Hej och hå, aj min stortå! (tappade seriöst min mobil på den under tiden jag bloggade)

Kommentarer
Postat av: Gryn

Haha ja det var en väldigt utförlig sammanfattning av den gångna helgen!

Det blir alltid sådan där hysteri när jag kommer hem... vill ju hinna träffa så många som möjligt... och tänk hur många vi ändå inte han träffa! galet!

Skönt att du också gillar footlocker, det borde egentligen vara ett krav ett det finns en sån butik i den staden vi bosätter oss i!....o än så länge finns den väl bara i sthlm? :O;)

Roadtrip i sommar, jag är feeeetanspå! (ta körkort.nu??????) Vi lär väl också till överallt då va? :) Finns nog vänner i hela Sverige som kan tänka sig att bli våldgästade av oss ska du se :)

See you snart, my love.

Puss.



2009-02-16 @ 20:58:06
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: Den maskerade hämnaren (of DRV)

Jag vet inte, har inte funderat så mycket på vart jag vill dra i sommar... kanske SPANIEN!!!!! Jag kommer vara där, ta bilen och dra till magaluf så ses vi på andra sidan bardisken där ;)

2009-02-19 @ 21:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0