Nästa fem år

Fick i uppdrag att skriva om hur jag tror att mina närmsta fem år ser ut. Såhär tänker jag.

Inom ett halvår har jag tänkt att jag inte längre bor här i Umeå. Jag och Robert kommer lyckas med Birchtown och jag kommer  få möjligheten att jobba på en ort på en sydligare breddgrad. Ett andra huvudkontor kan man kalla det.

Flytten kommer troligtvis att leda söderut, för jag har inte tänkt hamna norrut igen. Det blir Göteborg om jag får välja, en schysst lya tillsammans med en mysig människa.
Om ytterligare ett halvår har jag etablerat mig i Sveriges framsida, har hittat en lokal pub som jag trivs med, samlat ihop tillräckligt med poäng på närmaste stormarknad för att få poäng på ICA-kortet eller liknande.
Jag kommer ha sett min första Arsenalmatch live och jag lever fortfarande glatt med den mysiga människan.

Efter ytterligare ett år kommer jag att ha skapat mig ett namn inom reklam och kommer att kunna välja att göra de jobb jag känner för.Kommer att tjäna pengar nog så att jag kan resa dit jag vill, köpa de whiskyflaskor jag vill och ett par jeans för mer än 300kronor utan att ha lite ångest. För övrigt så kommer min skosamling vara avsevärt mer välfylld. eventuellt kommer en stor fråga att ställas under det året också men det får vi återkomma till.

År tre kommer att innehålla ett körkort till mig om jag inte tagit det tidigare, Planer om små MiniAndreas som knatar runt kommer nog att komma till åtanke.

År fyra kommer ge mig chansen att ge unga nya formgivare chansen att lyckas inom branchen på ett sätt som jag aldrig fått. den stora frågan är genomförd och svaret var ett ja. jag har nu rest och fått mersmak på det och åker någon gång per år utomlands. Whiskysamlingen är stor nu.

År fem....önskan är att jag har minst en miniböte i mina armar. En liten sötnos som jag kan gå hand i hand med då jag handlar på ICA Maxi och en som jag styr i barnvagn tillsammans med någon som jag kan kalla min älskling. jobbet flyter på och jag har kommit upp mig ännu mera nu och börjat måla på fritiden och tavlorna säljer litegrann iaf.

Det här var ungefär vad jag har för planer för framtiden, men framtiden är inte bestämd och det kan hända vad som helst.

Kommentarer
Postat av: grynet

jag gillar dina framtidsplaner, honey...

2009-02-02 @ 22:40:55
URL: http://gryyneet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0