Måndagsblogg

Tänkte att jag måste blogga lite, var typ en vecka sedan sist, men vad ska man då blogga om. Lite allmänna tankar bara kanske? Ja, jag kör på det.

Flytt söderut? Det ser så ut, jag har varit här nere en vecka och känner mig mer hemma än vad jag gör hemma i mitt rum i Vitoria(kollektivet) Detta känner jag trots att jag inte har en enda pryl här som är "min". Kanske handlar om att här har jag lite mer av ett privatliv, jag behöver inte agera storebror och gnälla över att det står disk i mitt rum eller vara orolig över att ngn annan har sex i min säng när jag inte är hemma. Båda dessa sakerna har hänt, disk inne på rummet är väl okej till en viss grad, men vafan?

När man inte ens kan vara säker på att få ha sin egen säng ifred då kan man börja undra om man verkligen ska bo där. Sen hela grejen med att inte ha en dörr och bo i vardagsrummet är inte längre lockande. Klart jag saknar att hänga med grabbarna i kollektivet och kommer trivas när jag är hemma. Men om tar i åtanke bristen på privatliv, önskan om att vara med Karin 24/7 och att jag är lite less på Umeå så ser det ut som att jag kommer att flytta söderut inom en snar framtid.

Planen just nu är att göra färdigt ett jobb med Robert uppe i Umeå och sen börja packa ner saker och skeppa neråt, sälja saker såsom den besudlade sängen och den gigantiska soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0