Arbetsförmedlingen och Busstrafik

Har märkt en del skillnader mellan staden i norr och staden som jag nu kallar hemma. Arbetsförmedlingen där uppe borde nästan skämmas. Jag fick rent av personlig service då jag knatade in här. Tips på hur jag skulle uppdatera mitt CV och peppande kommentarer om att jag kommer hitta jobb. Dom sa att hittar jag ett ställe att praktisera på så kirrar dom ersättning, okej det är en lösning, men helst av allt så vill jag ju ha ett jobb som ger dom där fasta cashen. Men en praktikplats inom reklam som ger en fot in i branschen tackar jag nog inte nej till.

Sen till en stor nackdel med Malmö, what the fuck is up with the busschaufförer? Går dom på ryssfemmor och får ut sin aggresion genom att slänga runt tanter i bussen då dom tar en snabb kurva eller har dom helt enkelt glömt bort att dom sysslar med ett serviceyrke? Tacka vet jag Reggaebusschauffören i Umeå, vilken man, saknar höra lite finmusik blåsa ur trumhinnorna då man kliver på bussen.

Idag: Meckat showreel och hängt i västra hamnen

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har ett stakt minne av dessa busschauffisar!

Hur man naivt klev på bussen och väntade sig en trivsam färd mot sin destination med lite trevlig snack med sin resekamrat. Vilket istället utvecklades till en smärre överlevnadskamp, Malmö lär ju ha högst statistik på lårbenshals-brytningar i landet.

Jag sympatiserar med tanterna.

/E

2009-05-25 @ 09:34:23
URL: http://emeliestefansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0