Flytt

Kartongerna är packade och det som är kvar är kläder och datorgrejer.
Allt börjar kännas verkligt nu, jag ska flytta 126mil till en stad jag har varit i sammanlagt fem veckor. 
Bort från tryggheten i norr, de 22-23år som jag bott här i Umeå börjar närma sig sitt slut och nu är det dags för ett nytt kapitel i mitt liv.
Ett skånskt sådant.

Är det mod eller dumdistrighet som gör så att jag flyttar, mod att lämna vänner och söka ett nytt liv, eller dumdistrighet att lämna ett inrutat liv?
Jag tror det handlar om att jag behöver en ny miljö för att utvecklas, jag har nog tänkt på att flytta från norrland ett bra tag. Jag behövde bara en anledning. Nu har jag hittat den bästa av alla anledningar, kärleken.

Vid sidan av kärleken och sambolivet så ser jag fram emot att träffa nya människor, få nya upplevelser och nya minnen.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte skulle sakna Umeå, klart som korvspad att jag kommer att göra det, kommer sakna alla vänner, min familj och ja, till och med staden. Men om jag skulle sakna det för mycket så finns alltid flyg eller tåg som tar mig tillbaka upp hit.

Umeå, björkarnas stad, vi ses snart igen, men jag kommer nog inte bo här igen.

Kommentarer
Postat av: Gryn

Jag vet precis hur det känns. En konstig känsla i magen- lite sorg över allt man lämnar, massa nyfikenhet på det nya och lite ångest över vad fan det är man håller på med! ;) det kommer bli bra, vi kommer ju kunna pussas varje dag! Jag älskar dig.

2009-05-03 @ 17:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0