Nedräkning

Nu är lägenheten i Malmö uppsagd och flytten står för dörren tillsammans med julen och nyår. Jag ser fram emot flytten men samtidigt så känns hela grejen med att flytta jobbig. Jag har startat mitt liv här, men jag tror inte att jag tänkte riktigt på att det skulle ta slut också. Kanske ett nybörjarfel när man börjat jobba någonstans och flyttat. Tro inte att jag inte ser fram emot att flytta, det gör jag verkligen, men jag kommer också att sakna att gå til jobbet varje dag och jobba med mina underbara elever. Jag får inte bara se deras otroliga utveckling, jag ser också hur jag utvecklas själv med hjälp av dem. Tiden som lärare har lärt mig mer än bara hur man ska skriva ett prov eller föra närvaro, den har gjort mig mer vuxen, lärt mig ansvar och vikten av ömsesidig respekt. Eleverna är inte de enda som fått mig att växa, mina kollegor som trott på mig och inte minst min chef som till synes utan tvekan litat på att jag kommer klara uppgiften han givit mig. Underbart. Men mest av allt vill jag tacka Karin som fått mig att verkligen utvecklas, hon har lyssnat på mig, agerat bollplank och verkligen sagt vad hon tycker om mina konstiga tankar. Det blir inte bara ett nytt år, det blir ett nytt liv....och jag välkomnar det. JAG ÄLSKAR MITT LIV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0