Paranoia och annat sånt

Det här med vaccinet alltså...

Jag känner såhär, det är dumt att chansa då min sambo är gravid så vi kör på vaccinet, tror inte att vaccinet är till för att döda befolkningen och det skadar inte att ta det. Vi kan dra paranoian ännu längre och tänka att det är staten som implanterar små chip för att hålla koll på oss, eller ännu bättre det är de stora företagen som vill kunna hålla koll på våra köpvanor genom biologiska marknadsundersökningar osv osv osv.


Kort och gott, ni som är paranoida och tror att storebror är ute efter dig...ta inte vaccinet och bli sjuka.

Ni som inte är paranoida och känner att jag chansar och utnyttjar statens hjälp även om den kanske inte fungerar. Grattis ni kanske slipper att bli sjuka.

Kort och gott, gör som ni känner.
Jag vågar inte chansa iaf.

Kommentarer
Postat av: lisa

Jag får vaccinet idag.. jag är lite ädd för att jag ska bli tokdålig av den.. för de kan man bli.

2009-10-15 @ 05:28:25
Postat av: klas

Eftersom vaccinet är just sjukdomen, fast i väldigt liten mängd, är ju risken att man blir sjuk av det. Jag är nästan mer rädd för vaccinet än för sjukdomen :S

2009-10-15 @ 10:02:08
Postat av: gryn

Alla vaccin kan ge lättare sjukdomssymtom så som feber... dock är det snabbt övergående och BETYDLIGT mildare än sjukdomen i sig. jag fick vaccinet igår och har inte märkt ett skvatt so far. Lite ont i armen, men det överlever jag.

Ipren har värre biverkningar än vad man sett när det gäller vaccinet. så är du inte allergisk mot ägg eller andra hjälpämnen i vaccinet så ta det! sjukdomen i sig är dödlig, kom ihåg det.

:)

/grynet

2009-10-15 @ 10:30:42
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: Helena

De kan väl inte vara värre än vacciner mot andra influensor?

Har man det i kroppen redan, influensa alltså, så kan den triggas igång men den blir mildare och håller i sig under kortare tid?

Har faktiskt inte läst på så mycket om jag ska vara ärlig. Ibland så är de värsta dödsjukdomen och ibland som en vanlig influensa.. jag blev helt enkelt less på att va rädd.



Sonen som har jätte problem med astma då han är förkyld kommer att få ta vaccinet, Cornelia är för liten och samma med Felicia så. Själv funderar jag på det, men har inte bestämt mig riktigt. Känns mest besvärligt att ta sig dit fnissar Brukar i normala fall ha dåligt immunförsvar men nu när jag ammar så verkar de vara bättre.. Jag får väl amma som en tok hela vintern ;)



kram och bra val tycker jag att ni gjorde de som kändes bäst för er menar jag och struntar i vad andra tycker :)



2009-10-15 @ 22:08:06
URL: http://biotoxina.blogg.se/
Postat av: Farbror Vaccin

Läs på lite innan ni blir paranoida. :D



Vaccination är en metod att framkalla skydd mot en viss infektionssjukdom genom tillförsel av vaccin (innehållande antigen - alltså det som gör att krooppen känner igen sjukdomar), dvs. ett preparat som aktiverar kroppens immunförsvar mot den sjukdomsalstrande faktorn, till exempel bakterier, virus eller parasiter.

2009-10-19 @ 20:44:58
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vaccin
Postat av: Farbror Vaccin

En sak till till alla egoister som tror på UFO:n och ArkivX: I en population behöver många, 75%-90% av alla individer vara vaccinerade för att sjukdomen inte längre ska få fäste. Om en mindre del är vaccinerade kommer sjukdomen finnas i befolkningen och kan smitta nyfödda innan de vaccinerats. Ett gott vaccinationsprogram som inkluderar så många som möjligt gynnar alltså även de som inte är vaccinerade, genom att sjukdomen inte har fäste i omgivningen.

2009-10-19 @ 20:52:38
Postat av: Grynet

AAAAAAAAAAA(R)MEN!

2009-10-19 @ 22:17:10
URL: http://gryyneet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0