En inte alls lika bitter blogg som den förra

Sitter och svettas som en norsk fårfarmare i lusekofta och njuter av det. Sommaren är verkligen min årstid, jag älskar när det är varmt och när solen skiner. Begreppet svensk sommar för tankarna till regn och grått men som tur är har vi inte sett den klassiska svenska sommaren i år...ännu.

Endagarshelg is not the shit, upp och jobba i morgon igen men fördelen med att jobba såhär är att nästa helg har jag tre dagarshelg. Det är nice, då får vi mer tid till att hitta på saker.

Jag blir lite tråkig efter att ha jobbat tisdag till lördag och sen bara ha söndag ledigt. Jag vill inte riktigt åka någonstans så då blir jag en tråkig "hänga hemma"-tönt. Men det tror jag är rätt vanligt när man jobbar som jag gör, man behöver tagga ner dubbelt så mkt på ngt sätt, ahja nu flyter tankarna iväg gällande detta ämne.

Något som jag är taggad på och glömmer bort lite för ofta: Stockholm har en hel del museum och annat nördigt som jag gillar. Jag håller nästan tummarna för en molnig och regnig nästa helg så att jag åtminstone får se ett av alla dessa museum. Jag hoppas att Lova kommer vara lika nyfiken som jag är, så att vi kan ta reda på saker tillsammans, varför hade mammutar hår men det har inte elefanter osv osv.

Jag är så glad att jag har hittat kärleken i mitt liv och min rätta plats i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0