Varmt sommarregn

Det kom en skur av varmt sommarregn idag, det tycker jag är bra. Skönt med lite regn som bryter av värmen lite granna.

Den här värmen gillar jag väldigt mycket men den medför vissa problem. Vi har som plan att om en vecka åka upp till Umeå. Om den här värmen fortsätter så kommer vi inte kunna göra det. Jag tänker inte sätta vår dotter i vår bil utan AC, funkar helt enkelt inte.

Hela tanken om att åka upp känns som ett sort projekt, det är det iofs, jag menar 65mil i bil med barn, sambo, barnvagn och packning. Det finns risker att citat ur "Vi hade i alla fal tur med vädret" kommer dyka upp under färdens gång.

Förra året hade jag och Karin en Roadtrip, THE ROADTRIP. Den var fan epic, riktigt schysst och ett utmärkt tillfälle för oss att komma varandra ännu närmre, nu ska vi se hur en roadtrip norrut med en fem månaders bebis går. Spännande.

Tanken om resan norrut får mig att tänka på hur allt var då jag bodde där kontra hur det är nu, jag kan stapla upp lite olika saker för att jämföra.

Umeå sommaren 2008

Boende:  Vardagsrum utan dörr i ett kollektiv.
Jobb: Inkomst?
Tv-användande: Tv-spel, Film, Serier (i snitt 25/vecka).
Alkoholintag: 1-2gånger i veckan.
Civilstånd: Munk.
Ansvarsområden: Navel

Malmö sommaren 2009


Boende: Studentkorridorslägenhet på 26kvm.
Jobb: Väntar på nytt jobb.
Tv-användande: SVT1, SVT2, TV4 och två danska kanaler.
Alkoholintag: En öl då och då.
Civilstånd: Sambo i bil runt Sverige.
Ansvarsområden: Gravid sambo

Stockholm 2010

Boende: Tvårumslägenhet på 74kvm +terrass på 49kvm.
Jobb: Tre jobb om jag orkar med dem alla.
Tv-användande: Allsång på skansen och Per Moberg.
Alkoholintag: En öl då och då, och kanske en whisky.
Civilstånd: Lyckligt förlovad.
Ansvarsområden: Familj och arbete.


Önskar mig ett radhus och ett körkort. (Svenne Banan)
Det började med en blogg om vädret och slutade så här

Kommentarer
Postat av: Grynet

"Hela tanken om att åka upp känns som ett sort projekt, det är det iofs, jag menar 65mil i bil med barn, sambo, barnvagn och packning."



Tack för att jag är ett projekt, hahaha!

2010-07-17 @ 23:21:50
URL: http://gryyneet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0