Att vi har monarki

Jadu, nu har vi ju monarki, att vi år 2010 har en kung i ett modernt land som Sverige är lite tragiskt tycker jag. Borde vi inte avskaffa kommunstyrelse och helt enkelt ha adel som styr? Eller varför inte en byaäldste, och när vi ändå är på g så byter vi ut den allmänna sjukvården mot en lokal medicinman.
Sveriges monarki har ingen makt, och ingen inom den svenska kungafamiljen får uttala sig politiskt.

Okej att det här bröllopet bara kostar mig 17kronor eller vad det nu är, men kan man gå ur Svenska Kyrkan, varför kan man då inte gå ur monarkin?

Som ni kanske märker så är jag inte vad man skulle kunna kalla rojalist.

Jag kommer bli en bitter gammal gubbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0