Hemma med barnet

Det var nu länge sedan som jag var ensam hemma med Lova.

Skillnader från förra gången.

1. Hon kan krypa, dvs att hon är mobil...scary
2. Hon kan ta tag i saker och dra ner dem över sig. Dags att skruva fast bokhyllor och annat.
3. Hon har vad jag tror är humor. Tittut har aldrig tidigare varit så kul för mig.

Sen finns det såklart en massa annat som ändrats. MEen nu tänker man på säkerheten här hemma mycket mer. Jag menar i mina ögon kan ett skohorn i metall plötsligt bli ett samurajsvärd med avsikt för att hugga av lemmar alternativt peta ut ögon.

Men jag vill inte bli en curlingförälder som plockar bort allt.
Är jag det?
Ja, till viss del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0